جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ - ۱۸:۲۹
نظرات: ۰
۰
-
ایران و آمریکا خط ارتباطی مستقیم برقرار کردند

شبکه پرس‌تی‌وی گزارش داد در چارچوب توافقات حاصل‌شده در مذاکرات زوریخ و با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در تنگه هرمز، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا ایجاد شده است.

همشهری آنلاین نوشت: شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد مطابق بیانیه پایانی مذاکرات زوریخ که از سوی دو کشور میانجی منتشر شده، برای جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز و کاهش خطر تشدید تنش‌های نظامی، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا برقرار شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد این سازوکار ارتباطی در راستای اجرای مفاد بند پنجم یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و مدیریت ایمن تردد دریایی در تنگه هرمز صورت گرفته است.

پرس‌تی‌وی همچنین گزارش داد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مفاد تفاهم تأکید کرده و اعلام داشته است که هرگونه عبور از تنگه هرمز باید از مسیرهای تعیین‌شده و اعلامی از سوی ایران انجام شود.

برچسب‌ها

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی